Vuurspuwers op het strand

19 juli 2022 - Sámara, Costa Rica

Vanochtend vroeg vertrokken we in de regen richting Samara. Halverwege kwamen we een kar tegen ( soort harteveld) daar kochten we heerlijke broodjes. Vergelijkbaar met een Surinaamse Bara met vlees. Toen we in Samara aankwamen was het prachtig weer. We zitten in een klein hotel gerund door familie. Ze hebben een schattige schele hond en een poes met een klein mini hoofdje. De kinderen waren gelijk blij met deze nieuwe vriendjes. Het hotel ligt op 5 min van het strand, maar daarvoor loop je wel door een "straat" eigenlijk zijn het 4 hutjes op een rij. Overal lopen kippen te schooieren en moeders met kinderen zitten op de veranda bij elkaar. Het zijn blijkbaar vissers want ze hebben ook bootjes staan. Maar het is verder heel erg eenvoudig. Op het strand aangekomen lopen we tegen 2 loslopende paarden aan. Die kwamen we later nog een paar keer tegen, blijkbaar lopen ze vrij rond.

Het strand is prachtig met wuivende palmen en een warme zee.

We hebben gezwommen en genoten van het mooie uitzicht. In de palmboom zat een eekhoorn. Boven het strand vliegen enorme gieren. Best spannend want ze zijn echt groot. Ook zagen we pelikanen.

Na het strand gingen we naar het stadje om te eten. De eerste strandtent waar we inliepen bleek een schot in de roos.

Live muziek, heerlijk eten en 2 vuurspuwers zorgden voor vermaak. Op het strand liepen heremiet kreeftjes, wat zijn die toch leuk.

Bij thuiskomst zagen we een enorme pad, waar de dame van het hotel erg van moest gillen. Hij was echt formaat kindervoet. En heeeel veel gekko s op de muur. Siem telde er meer dan 16.

Oh en een aap in de achtertuin en kippen in de voortuin.

Kortom het was weer een spannend mooi avontuur. Nu lekker slapen morgen gaan we het stadje bij daglicht bekijken.

Xx van ons

1. Fokke Tineke:
    19 juli 2022
    Lieve kleinkinderen. Het is dinsdag en ik zit op jullie te wachten Siem en Lies. Waar blijven jullie nu? Het is hier heerlijk warm weer. We kunnen een badje opzetten. Met een beetje zout erin lijkt het net zeewater. De musjes vliegen in de tuin. De mieren lopen over de tegels. Waterijsjes in de vriezer. Maar nu lees ik dat het daar in Costa Rico wel een stuk leuker is. Echte zee, grote wilde dieren, bijzonder eten en drinken. Ja, nu snap ik dat jullie daar nog wel een tijdje willen blijven. Wat maken jullie veel mee. Het is heel fijn dat er elke dag een stuk wordt geschreven en foto’s zijn. Dit is bijna niet te bevatten zoveel maken jullie mee. Maar we willen als jullie weer thuis zijn wel de verhalen van jullie horen. We kijken nu al weer uit naar het volgende verslag van de avonturen. Veel liefs van opa Fok en oma Tien. Doe jullie ouders de lieve groeten van ons.