Zipline en een feestje

22 juli 2022 - Monteverde, Costa Rica

Hallo Allemaal,

Hier weer een verslag van ons vanuit de nevelwouden van Costa Rica. Vanochtend na het ontbijt vertrokken we naar Selvatura, dit is een groot park met heel veel mogelijkheden. Je kan er verschillende ziplines doen van in totaal 4 km lang ( aan zo'n lange ijzeren draad naar beneden zoeven). Er is een vlindertuin en een opvang voor luiaards. Lars, Lies en Siem besloten de zipline te doen. 4km lang boven de nevelwouden met als afsluiter een tarzan swing. Ze vonden het fantastisch, ik bleef lekker met beiden benen op de grond en deed een luiaard tour. In een enorme kas ( beetje vlindertuin Blijdorp) werden een stuk of 20 luiaards opgevangen. Ze lopen daar vrij rond, maar zitten dus niet in hun natuurlijke omgeving. Minder leuk dan in het wild, maar wel ontzettend leuk om ze van zo dichtbij te kunnen bewonderen. Wat een leuke bekkies hebben ze!

De lunch was op ons eigen park voor het raam met uitzicht op de kolibries en andere prachtige vogels die ze lokken met suikerwater.

Die kolibries zijn echt prachtig, heel veel verschillende kleurtjes en ze maken een soort tikkende geluidjes. Ik heb ontzettend hard geprobeerd om ze mooi op de foto te krijgen, maar dat was heel lastig met tegenlicht en de snelheid die ze hebben

S avonds hebben we gegeten met een jarige jet. Mijn vriendin Mariel was jarig en precies vandaag zat ze op 6 min afstand in een hotel.

We besloten elkaar te ontmoeten en gezellig samen te eten met haar, haar jongens en haar vriend. Dat was wel een heel bijzondere verjaardag. En ook speciaal om elkaar dan in Costa Rica te ontmoeten.

Nu gaan we lekker slapen. Morgen vertrekken we naar de kust. Manuel antonio staat bekend om zijn prachtige stranden en nationale parken. We kijken er naar uit!

Veel liefs van ons. Xx