Eten in een vliegtuig en lekker chillen

25 juli 2022 - Quepos, Costa Rica

Hai lieve allemaal,

We hebben hier weer lekker geslapen. Eigenlijk zijn alle bedden tot nu toe goed. We werden uitgerust wakker. Bij het ontbijt hoorden we brulapen die zaten dichtbij in de bomen. De moederaap had een baby op haar rug. Het fijne aan brulapen is dat ze lekker in de boom blijven. De kapucijn aapjes zijn veel brutaler en die proberen eten te pikken. We besloten vandaag een stuk door t regenwoud te wandelen er begon een route achter het hotel. Waar waren goed voorbereid, lange broeken insecten spray, goede schoenen. Maar direct was daar een uitdaging. Het heeft hier enorm veel geregend ( hebben wij bofkonten niets van gemerkt) en daardoor zijn er rivieren buiten de oevers getreden en die hebben veel modder achter gelaten. Het begin van de route lag bedekt met een laag modder. Waar je lekker diep in wegzakte. Daarna kwam uitdaging 2 een iets wat gare hangbrug over een riviertje en daarna kwamen de eerste bordjes totaal onduidelijk hoe lang deze route was en welke kant op. Op de gok liepen we een stuk maar de paden waren erg begroeid en daardoor liep je dus door hoog gras etc. Niet echt fijn met slangen schorpioenen en andere kruipers.

Er was hier ook helemaal niemand. Toen liep het padcook nog langs een paar krot woningen met hard blaffende honden. En toen waren we er met zn 4en wel klaar mee. Hier stopte onze avontuurlijkheid per direct. Dit werd een kort tochtje. We liepen lekker terug en namen een duik in het zwembad. Dat was even avontuur genoeg. Tussen de middag aten we in een leuke soda. Lars had een soort paella zo' n berg daar kon hij een week van eten. Ik had cerviche. Dat is rauwe vis gegaard in limoensap. Dat was heerlijk. Ik ga thuis proberen wat dingen na te maken. Hierna gingen de kinderen weer zwemmen. S avonds aten we in een restaurant met daarin een vliegtuig. Heel leuk ingericht allemaal en een prachtig uitzicht richting de zee. We hebben heerlijk gegeten. En er kwamen aapjes het restaurant in. Dat waren dus capucijn aapjes. Heel ondeugend kwamen ze direct vrij dichtbij. De serveersters pakten direct hun plantenspuit en dat was blijkbaar het teken voor de aapjes om er vandoor te gaan.

Morgen is alweer de laatste vakantiedag. We reizen naar de hoofdstad San jose. Dat zal ongeveer 3 uur duren. Daar slapen we nog 1 nacht in het hotel waar we al geweest zijn. Dat was heel fijn. En dan vertrekken we de dag erna naar mexico en vliegen vanuit daarvnaar Nederland. Jammer dat het er alweer bijna op zit. Maar ook fijn om familie en vrienden weer te zien en om lekker naar ons eigen huis te gaan.

Veel liefs vanuit costa rica

Xx

1. Gertjan:
    26 juli 2022
    Fijn om te horen dat jullie het zo naar je zin hebben. Het afblazen van die wandeltocht vind ik een verstandig besluit. Het is te gevaarlijk om onder deze omstandigheden alleen verder te gaan. Met een gids zou het nog te doen zijn. Het zal voor jullie wel weer even wennen zijn om thuis te zijn. Jullie hebben een hele andere wereld ontdekt.
    Goede terugreis en we zien elkaar morgen op Schiphol. We kijken er naar uit om jullie weer te zien. Tot morgen.