Pittig tourtje

23 juli 2022 - Quepos, Costa Rica

Hallo lieve allemaal,

Even een korte update want ik wilde eigenlijk al gaan slapen.

Vandaag heerlijk ontbeten in monteverde en met een zwaar hart weer vertrokken. Het was zo'n mooie plek. En eigenlijk zou ik wat langer willen blijven. Maar goed het avontuur roept dus hup de auto in. We begonnen met een prachtig stuk door de bergen. Niet normaal mooi uitzicht. Wel 2 misselijke Kids achterin, ze namen hun reispilletje net te laat.

We kwamen bij de krokodillenbrug. Hier kan je je auto parkeren en er overheen wandelen. Langs de rivier liggen enorme exemplaren van wel 5 'm lang. Echt indrukwekkend. Er was ook een restaurant daar aten we wat en t daarna reden we verder. Na een kwartier kwamen we erachter dat we het restaurant niet betaald hadden. Dit voelde zo naar ( mensen hebben het al niet breed) Dat we besloten terug te rijden ( we komen nu zowieso in de hemel).

Maar blijkbaar hadden we daardoor een engeltje op ons schouder want toen we later terug reden was daar de weg vanaf de berg op meerdere plekken ingestort. Wat als we besloten hadden om niet te betalen en door te rijden? We zullen t nooit weten..

Nu wel flink in de file.

De laatste uurtjes was de weg slecht. De omgeving rauw ontzettende armoedige dorpjes. Het voelde niet prettig. Ik heb de hele weg alleen maar gezeten maar we kwamen allemaal moe aan.

Gelukkig was er een zwembad dus de kinderen konden daar direct in.

Morgen gaan we een boottochtje maken of naar t strand. We houden jullie op de hoogte.

Gelukkig hoeven we ons nog maar 1x te verkassen naar de hoofdstad. Die weg schijnt goed te zijn.

Ik kijk uit naar de Nederlandse snelwegen.

Maar eerst nog een paar dagen genieten van de prachtige natuur hier in de omgeving want dat moet heel mooi zijn.

Veel liefs xx