Laatste dag

26 juli 2022 - Alajuela, Costa Rica

Gisteren reden we van quepos naar San jose. Prachtig stuk weer. Onderweg zagen we ara's in de bomen. Ook veel armoede hoor. Soms hele stukken met piepkleine huisjes van golfplaten.

We reden nog een keer de krokodillenbrug over en we zagen de grote joekels weer liggen.

In San jose zaten we in het hotel wat we al kenden. Mooi hotel met fijne kamers. Beetje warm dat wel. We aten bij de KFC om de hoek. Deze stad staat niet echt goed bekend. Echt rauw. De straten en stoepen zijn slecht. Veel zwervers. Veel afval op straat. Elk huis heeft tralies en extra prikkeldraad. De panden zijn heel verouderd. Kortom hier wil je liever niet te lang blijven.

Ik werd vanochtend niet helemaal fit wakker. Beetje misselijk. Na een klein ontbijtje voelde ik me aardig. Er stond om 8 uur keurig een taxichauffeur op ons te wachten. De trip naar de luchthaven verliep heel vlot. En het inchecken was ook zo gepiept.

Nu wachten we tot we in mogen boarden.

Tot nu toe nog geen vertraging.

We vliegen op mexico stad dat duurt ongeveer 3 uur. Daar hebben we een overstap van 4 uur en dan vliegen we met KLM naar Schiphol.

Wat een geweldige reis hebben we gemaakt, wat hebben we genoten met elkaar en van het mooie land.

En wat boffen we dat we in Nederland wonen.

Tot snel lieverds xx ons