Met de auto door de wolken

21 juli 2022 - Monteverde, Costa Rica

Hallo lieve allemaal,

Na een heerlijk ontbijt op het terras met onze gevleugelde vriend Billy ( die trouwens al om 6 uur wakker was) wilden we op pad. Maar de auto had kuren. Hij maakte een raar geluid en stuurde niet lekker meer. Gelukkig zat er een vestiging van onze huurmaatschappij in Samara. Er was een riem afgelopen in de motor. We kregen een andere auto mee. Een Toyota Rav 4. Gelukkig ook een fijne auto. En die konden we deze trip goed gebruiken want het laatste stuk was onverhard. Met veel bergen. Prachtige omgeving. Heel erg groen. Monteverde staat bekend om zijn nevelwouden. En onderweg reden we idd alleen maar door de nevel. Prachtig om te zien.

Ook dit park is weer mooi. We hebben twee schattige huisjes met uitzicht op de tuinen.

Er kwamen direct neusberen nieuwsgierig aangelopen. Ze hebben een ontzettend goede neus en ruiken zelfs eten wat binnen in je tas zit. Bij de buren piepte er 1 naar binnen en hij nam haar huissleutel mee in z'n handjes. We zagen hem het bos inrennen met een dame er achteraan. Siem vond een enorme wandelende tak. Dus hij was helemaal in z'n nopjes.

S avonds deden we een nachttour met gids. Zo leuk om met iemand mee te gaan die zoveel kennis heeft. Bij elk holletje werd gestopt, hij wist precies van wie welk nestje was. Er zaten veel holletjes van de gordeldieren. We hebben ze helaas niet gezien. We veel wandelende en vliegende takken een toekan een wolfspin een zwarte weduwe en meerdere taratula's. De laatste is een vogelspin zo groot als je hand......griezelig hoor.

De tour duurde ruim 2 uur. En de kinderen waren ontzettend moe en hongerig. Gelukkig stond er na afloop een heerlijk bord spaghetti klaar in het restaurant.

Ik ga ook lekker slapen, morgen ga ik een gordeldier spotten!

Veel liefs van ons xxx

1. Fokke Tineke:
    21 juli 2022
    Elke dag een nieuw avontuur. Geen dag het zelfde. Fijn dat het snel geregeld was met de auto en dat je zo’n zelfde soort auto mee kreeg. En zo knap dat je elke dag een verslag maakt. Je zult dan wel moe zijn en naar bed willen. Maar voor later voor jullie zelf ook heel fijn want je kunt dit allemaal niet zo onthouden. En voor ons heerlijk uit bed komen. Eerst her verslag en dan pas het AD. Allemaal een dikke kus en tot morgen.
  2. Lars Huizinga:
    21 juli 2022
    Veel liefs van ons. Ontzettend leuk dat jullie meelezen xxx