Chillen en strand

20 juli 2022 - Sámara, Costa Rica

Hallo lieve allemaal,

Hopelijk zijn jullie nog niet gesmolten. Wij hadden een relaxte dag vandaag. Die hadden we nog niet gehad. Vanochtend ontbeten we buiten op het terras. Dit hotel wordt gerund door een familie en ze doen echt enorm hun best met de middelen die ze hebben. Het hotel is heel basic maar met een huiselijke sfeer.

Het ontbijt was heerlijk. Ondertussen liepen de kippen rond de tafel en die werden dan door de dame die hier werkt weggejaagd. Behalve Bennie de haan. Die had blijkbaar privileges want die mocht naast onze tafel een bak rijst eten waar hij een ontzettende zooi van maakte.

Ook de schele hond en z'n vriendjes liepen gezellig rond en de poes met het kleine hoofdje lag in her raamkozijn in een mandje.

Ik zag net buiten het hotel een mooie eekhoorn in de boom en ik liep er even naartoe. Ik stond aandachtig te zoeken in de boom toen ik iets warms voelde op m'n voet. Een zwerfhond rende snel weg. Gewoon m'n hele rok en been en slippers ondergepist. Ik liep terug naar t terras waar alle 3 de hondjes van het hotel direct om me heen kwamen staan en me volgden. Rook ik nu als een vriend? Of overwogen ze om ook over me heen te plassen? Ik besloot een flinke douche te nemen.

Na dit avontuur vertrokken we naar Samara. Het is een stadje waar de locals graag komen maar het heeft ook veel hippie achtig mensen aangetrokken. Die er zijn blijven hangen. Er hangt een ontspannen sfeer en blijkt ook onderdeel uit te maken van the blue zone. Dit zijn 7 zones in de wereld waar de mensen bijzonder oud worden. Dit door een combi van goede voeding, lang blijven werken, veel sociale contacten en veel bewegen.

Op het strand liepen we tegen een surfschool aan. Waar we bodyboards huurden. De golven waren hier perfect voor en we hebben erg gelachen. De kinderen konden het al vrij snel. We voelden ons echte surfdudes.

Na alle inspanning was het zo heet op het strand dat we een rondje reden met de airco aan. Toen zagen we een gezellige soda. Waar een hele familie stond te koken. Ook de oma's liepen te bedienen. Het eten was heerlijk. Lars kreeg een berg garnalen in knoflook en ik inktvis met rijst. De kinderen friet met kipnuggets. We hebben zitten smullen. De aankleding van de soda was geweldig kitsch met kerstkleedjes en opzichtige muurschilderingen.

Hierna namen de kinderen nog een duik in het zwembad en de rest van de middag hielden we siësta.

Morgen vertrekken we naar monteverde, eigenlijk jammer ik zou hier best nog langer blijven.

Hopelijk slaapt Bennie de haan morgen uit.

Veel liefs van ons xx

1. Gertjan:
    20 juli 2022
    Hallo vakantiegangers,

Wat zalig zo’n stranddag tussendoor. De foto’s en filmpjes zijn prachtig geworden.
    Wij hoeven niet meer naar Costa Rica, door jouw verslagen Pien en de mooie foto’s en filmpjes, beleven wij de reis mee en krijgen een goede indruk van het mooie land.
    Ik hoop dat jullie nog een fijne week hebben, geniet ervan.

Dikke kus Mam
  2. Lars Huizinga:
    21 juli 2022
    Veel liefs terug. Ontzettend leuk dat jullie meelezen