Jungle glijbaan, paardrijden en heetwaterbronnen

18 juli 2022 - Provincia de Guanacaste, Costa Rica

Goedemorgen allemaal,

Vanmorgen om 5 uur was ik klaarwakker. Ik dacht ik ga even op de veranda staan in m'n shirt en onderbroek maar na 2 stappen zag ik alweer een prachtige vogel en voor ik t wist was is aan de wandel in m'n onderbroek. Ik kwam neusberen tegen en leguanen en echt prachtige vogels met lange staarten in alle kleuren ( mot mots).

Oh ja en een enorme os die werd uitgelaten door een cowboy. Er wonen hier cowboys in de omgeving en ook op het park is een enorme ranch met paarden.

Na mijn wandeling gingen we ontbijten. Rijst bonen uiteraard. Maar ook pannekoekjes en fruit en hele vieze kaas.

Daarna maakten we vanaf het park een rondje over hangbruggen bovenin de boomtoppen. Prachtig uitzicht en we kwamen brulapen tegen in een flinke groep.

Daarna kwamen we langs een waterglijbaan die door de jungle gaat. Hij werd net aangezet en daardoor nam de eerste stroom vanalles mee het zwembad in. Heel het bad vol met kikkers en kleine slangen. Siem dol enthousiast maar lies en ik haakten bij dit aanzicht wel een beetje af.

Siem er Lars vonden het geweldig. Daarna maakten Lars en lies nog een prachtige rit te paard onder begeleiding van een cowboy.

Daarna vertrokken we op een enorme kar achter een tractor de jungle in. Ik had er al over gelezen en ik begreep niet waarom dat met zo 'n enorme tractor moest. Ik dacht voor het landelijke gevoel ofzo. Maar na 2 min begreep ik het. De weg was absoluut onbegaanbaar met andere voertuigen. We waren blij dat we in deze kar zaten al werden we wel enorm heen en weer geslingerd.

De tractor bracht ons op een afgelegen plek waar prachtige heet water bronnen waren aan de voet van de vulkaan. Veel mooier dan we hadden verwacht. We mochten ons insmeren met vulkaan modder en als echte toeristen lieten we ons dat geen 2x zeggen.

Kortom we hadden weer een fijne dag met ontzettend veel indrukken. Morgen vertrekken we naar de kust van Samara. Dat moet een gezellige badplaats zijn met veel locals.

Tot morgen lieverds sterkte met de hitte in Nederland.

1. Fokke Tineke:
    18 juli 2022
    Wat is het toch elke dag heerlijk wakker worden om in bed jullie reisverhaal te kunnen lezen. Zulke mooie en leuk geschreven avonturen. En wat afwisselend. Geweldig.
    Veel liefs van ons.