Prachtige tocht

17 juli 2022 - Rincon De La Vieja, Costa Rica

Vanochtend zijn we vroeg vertrokken richting rincon de la vieja. Prachtige tocht langs een enorm meer. Het laatste uur reden we onverhard op een weg met enorme kuilen. Gelukkig hebben we een stoere auto mee gekregen en is Lars een geweldig chauffeur.

We bleven maar een berg oprijden. Onderweg zagen we cowboys met paarden en waterbuffels. We zitten nu meer richting de grote oceaan en daardoor voelt het weer heel anders. De lucht is droger. Bij aankomst moest ik even landen. Er was geen stroom in het huisje  dus het was pikkedonker binnen en na 5 min zagen we zoveel dieren. De natuur is hier soms overweldigend. In Nederland weet je; oh daar is een konijn, die rent weg als ik er naartoe loop. Hij is niet gevaarlijk. Maar hier zie je dieren die ik zelfs in de dierentuin niet gezien heb. Soms lopen ze naar je toe. Je weet niet of hij gevaarlijk is en of je weg moeten lopen of juist stil moet blijven staan.

Hier lopen bijvoorbeeld veel neusberen. Dat zijn toch flinke honden en ze zijn niet bang. Ook leguanen van 1,5 meter lopen je voor je voeten.

Verder is er enorm veel herrie van de vogels en de krekels. Je weet niet wat je hoort.  Oh ja en ik zag een spin zo groot als mn hand oh en een tor maatje grote aardbei.

De kinderen hadden minder moeite met wennen. Die lagen in een kwartier in het zwembad.

Na een wandeling op het park trok ik weer bij. S avonds zagen we een prachtige zonsondergang vanaf de berg en aten we heerlijk in het jaguar restaurant.

Vanavond weer vroeg slapen. Het ontbijt is tussen 6.30 en 8.30. Vroege vogels hier die Tico's ( zo noemen mensen uit CR zichzelf).

Veel liefs van ons. Ik zal wat foto 's toevoegen.