Chillen en dieren spotten

16 juli 2022 - La Fortuna, Costa Rica

Hai lieverds,

Vanochtend werden we wakker met zicht op de vulkaan. Vanaf het balkon zagen we de kolibries al vliegen van bloem naar bloem. Na het ontbijt vertrokken we naar een gids die ons meenam de jungle in. Een hele fijne gids genaamd edson. Het fijne was dat hij een hele goede verrekijker bij zich had en een soort telescoop op statief. Hij kon de luiaards heel goed vinden, want blijkbaar hebben ze vaste bomen waar ze graag inzitten. En ze zijn supertraag en daardoor makkelijk te vinden. Ze gaan maar 1 keer per week de boom uit en dat is om te poepen.

Er zijn 2 verschillende luiaards in costa rica. 1 met 2 nagels en 1 met 3 nagels. We boften en zagen ze beiden. Ook 1 met een baby op haar buik, ontzettend schattig.

Verder zagen we kolibrietjes, gifkikkers, 2 soorten toekans en een aap.

Ook prachtige planten en bomen. Veel paddestoelen omdat het hier heel vochtig is en cacaoplanten en bananenbomen.

Na een 2 uur durende tocht waren we zo moe dat we een dutje deden in het hotel. Daarna lekker gezwommen in het zwembad en gegeten in de soda om de hoek. Een soda is een eenvoudig restaurant langs de kant van de weg. Meestal gerund door 1 familie. Ze koken traditioneel. We probeerden van alles en het was heerlijk ( zie foto's)

Siem had siem in friet met worst. Daar kreeg hij een enorme berg van. We aten voor 20 euro met zn 4en! En het was heerlijk.

Morgen reizen we weer verder, spannend waar we nu weer terecht komen.

Veel liefs xx

1. Gertjan:
    16 juli 2022
    Lieve schatten,

Wat heerlijk om te lezen allemaal en wat hebben jullie al veel gezien. Geweldig!
    Blij dat het de reis is waar jullie op hoopten. Pap en ik zitten met Jet op de Punt. Het is heerlijk weer 23 graden, lekker windje en zon. We bereiden ons voor op de voorspelde 32-37 graden voor de komende dagen.
    Nog heel veel plezier en een dikke kus, pap, mam en Jet 🐶