Vroege jungle tocht per boot

14 juli 2022

Goedemorgen, het is hier 4.30 en we zijn al wakker. De wekker gaat over 20 min. Onwijs vroeg, maar dat is hier vrij normaal. Alles begint vroeg en iedereen ligt er redelijk op tijd weer in.
Siem en ik sliepen op 1 kamer (pien). Dat was best een uitdaging. Het is toch wel spannend om hier in bed te gaan liggen. Met al die beestjes waarvan je weet dat ze dichtbij zijn. 🕷️🦗🦟🐍🦎.
De temperatuur was goed te doen. Ik denk 22 graden en er is een grote plafond ventilator. De uitdaging ligt vooral in het geluid. Er is gewoon herrie. Veel dieren zijn wakker. En er zijn geen ramen in de hut, maar muggennet. Dus je ligt eigenlijk voor je gevoel buiten. Er lopen dieren over het dak en er vallen grote dingen uit de bomen, het is geen moment stil.
Siem sliep maar werd steeds half wakker. En dan ging hij in 1 keer rechtop zitten en begon hij te praten. Hele verhalen, maar hij was niet echt wakker. Hij zocht dingen, en blies steeds in m'n gezicht. Wat een rare koekebakker. Na een uurtje heb ik m'n oordoppen in z'n oortjes gepropt en toen werd hij rustiger en ik ook 😄.
Uiteindelijk best goed geslapen. Ik gahem wakker maken. Over een half uur vertrekt er een bootje en gaan we een tocht maken. Heel veel zin in. 🐸🐒
Liefs van ons

Tocht was geweldig. Veel prachtige vogels gezien in felle kleuren. Grote toekans in de bomen, spider monkeys enorme leguanen en een Kaaiman. Ook nog een wolfspin zo groot als mijn hand. Doodeng beest en blijkbaar ook gevaarlijk.

Na de lunch vertrokken we naar torteguero dorp. Alles gaat hier per boot er zijn geen wegen. Je komt hier alleen na een boottocht van een uur. Het is een soort landtong met aan de ene kant een zoetwater rivier en aan de andere kant de Caribische zee.

Het dorp was heel schattig met heel eenvoudige gekleurde huisjes. Iedereen leeft hier van de toeristen. Er zijn een paar kleine winkeltjes en wat restaurantjes. En veel locals. Overal kinderen op blote voetjes en overal hondjes. Iedereen is ontzettend vriendelijk en vrolijk. Alleen maar blije gezichten. Als je iemand groet, groeten ze vaak terug met Pura Vida, onze gids vertelde dat ze er mee bedoelen dat ze in het moment leven en blij zijn met wat ze hebben.

We dronken vers sap uit een cocosnoot en we genoten van de fijne sfeer.

Vanavond gaan we met een gids het strand op om te kijken naar groene schildpadden. Dit is het perfecte moment voor de enorme schildpadden op aan land te komen op eieren te leggen. Hopelijk gaan we dat zien vanavond.

We houden jullie op de hoogte.

Pura vida

Veel liefs van ons

1. Gertjan:
    Lieve schatten,

Pura Vida, daar kunnen we een voorbeeld aan nemen. Wat een fantastische ervaringen doen jullie daar op.

Lieve groet en een dikke kus, mam
  2. Fokke Tineke:
    14 juli 2022
    Weer zo’n mooi verslag. Dat doen jullie geweldig. We leven helemaal met jullie mee al is het in het echt 10x mooier. Wat zijn we blij met deze mogelijkheid. Zelf geluiden gehoord! Het blijft één grote ontdekkingsreis voor jullie.
    Lieve kinderen een hele dikke kus uit Brabant.