De jungle van Turtequero

13 juli 2022 - Colorado, Costa Rica

Gisteren waren we om 7 uur s avonds al zo moe dat we als een blok in slaap vielen. S ochtends om 5 uur waren we voor de wekker al wakker. Er stond een heerlijk ontbijtje te wachten beneden in het hotel. Rijst, bonen, ei en fruit. Eigenlijk is dit wat er voornamelijk gegeten wordt. Zowel als ontbijt, lunch en als diner. Wel steeds verschillende variaties.

We werden opgehaald door een bus om vanuit de hoofdstad San jose richting Tortequero te vertrekken.

De normale weg was afgesloten door een wegverzakking. Dat gebeurd hier heel veel. Dus we gingen over een alternatieve route. We keken ons ogen uit. Overal in de jungle kleine huisjes. En we reden de hele tijd door de wolken heen. Opvallend waren de grote vrachtwagens vol met ananas en bananen.

En de hoge bergen en vulkanen die overal zichtbaar zijn.

Onderweg aten we voor de verandering bonen met rijst. Waar we stiekem erg van genieten.

Na 6 uur durende rit kwamen we bij een boot aan.  Iedereen kreeg een zwemvest aan alle koffers werden keurig opgestapeld op de boot.

Met een enorme snelheid gingen we dwars door de jungle. Dit was echt wel 1 van de tofste dingen die we ooit gedaan hebben. De prachtige natuur het geluid van de jungle. Onderweg zagen we krokodillen en apen.

Na een tocht van een uur kwamen we bij een steiger hier werden we met feestelijke drankjes opgewacht. Tijd om uit te rusten was er niet. Er moest snel gegeten worden ( 3x raden wat) koffers in het schattige hutje midden in de jungle, lange broek aan en hop weer op de boot. Na een korte tocht kwamen we bij een gids genaamd bunny die ons de jungle mee in nam. We zagen prachtige krabben, enorme spinnen en een Jezus Christus salamander die tot 10 meter over het water kan rennen.

Ook zagen we kapucijn aapjes en vleermuizen.

Kortom het was geweldig. Bij thuiskomst nog snel een duik in het zwembad. Terwijl ik onder de grote plafond ventilator lig schrijf ik snel dit verslag want.....we gaan eten. Ik ben benieuwd.

Ondertussen is siem druk in de weer met een gekko die hij onder de douche heeft gevonden. Siem wil alles direct oppakken, maar dat is hier niet altijd handig met prikkende dieren of zelfs giftige.

De aapjes lopen hier over ons dak trouwens. Als je je eten niet in je tas bewaard schijnen ze stiekem je huisje in te komen.........

Tot snel allemaal. Veel liefs van ons

1. Fokke Tineke:
    13 juli 2022
    Wat geweldig dat wij dit zo mee kunnen beleven. Wat maken jullie veel mee. En dit is nog maar het begin. Dit is veel mooier dan het AD bij het ontbijt! Wij zitten nu buiten te eten en zagen een musje 😀 en onder de douche een klein spinnetje. Dat vinden wij al leuk. Wat zullen jullie hoofden vol lopen met al die prachtige beelden. Veel liefs van ons en tot het volgende verslag.
  2. Lars Huizinga:
    14 juli 2022
    Leuk dat jullie meelezen dikke xx
  3. Gertjan:
    13 juli 2022
    🦎Lieve schatten🦎,
    Jemig echt leuk. De reis van jullie leven!!
    Best even wennen zeker die beesies overal?
    Toen ik dat stukje over die boot 🛶door de jungle las, dacht ik even; Oh je! Straks worden ze aangevallen door kannibalen! Haha…..
    We genieten met jullie mee en de groetjes van Oma Zus 💕🦎🐊🐟🛶
  4. Lars Huizinga: