Reisdag

11 juli 2022 - San José, Costa Rica

Hallo lieve allemaal,

We zijn vandaag aangekomen in Costa Rica!

De reis was intensief. Liesbeth bracht ons naar Schiphol. Daar waren efteling lange rijen, maar alles verliep prima. Vanuit Schiphol vlogen we in 11 uur met KLM naar Mexico stad. Daar moesten we snel door naar de volgende vlucht.

We vlogen met een uurtje vertraging van mexico naar Costa Rica. In een klein vliegtuig, was best spannend. Flink turbulentie door het weer. Na 3,5 uur kwamen we aan op San jose. We waren inmiddels 24 uur bijna de hele tijd wakker dus we keken enorm uit naar een bed.

In San José was het midden in de nacht, maar we werden keurig opgehaald door een taxichauffeur. Die bracht ons naar een fijn hotel ( sleep in). We hebben heerlijk geslapen. De volgende ochtend was er een heerlijk ontbijt. Fruit, bonen, zwarte rijst, Worstjes , ei, broodjes heerlijk.

Daarna gingen we San jose in. Een grote stad. We voelden ons heel groot. Iedereen is hier klein en een beetje gedrongen. De mensen zijn vriendelijk en hulpvaardig. Het weer is warm 25 met een tropisch vleugje vochtigheid en af en toe ineens een enorme bui.

We bekeken een paar mooie gebouwen en winkels in een grote mall. Je moet goed opletten waar je loopt, de stoepen zijn heel ongelijk met enorme gaten in de weg van soms een meter diep.

Morgen vertrekken we vroeg met een bus richting de jungle. Daarna gaan we met een kleine boot naar Torteguero een plek waar je alleen per boot kan komen midden in de natuur. We hebben er heel veel zin in.

Liefs van ons

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Fokke Tineke:
    11 juli 2022
    Wat fijn om te lezen dat alles zo goed is gegaan. Het grote genieten is nu begonnen. We kijken uit naar het volgende verslag. Veel liefs van ons.
  2. Lars Huizinga:
    Veel liefs van ons
  3. Gertjan:
    🌺 Lieve Pien, Lars, Lies en Siem 🌺,

Spannend zeg, zo’n klein vliegtuigje. Maar gelukkig is alles goedgedaan. Zitten jullie daar zo maar in een ander deel van de wereld. Wat een avontuur.
    Leuk om dit verslag te lezen en de foto’s te bekijken. Heel veel plezier. En Siempie, niet je handen in het water als je op de boot zit…… je bent ze zo kwijt 🐟🐟🐟 🐊🐊. Dikke kus allemaal,
    Oma Marijke 💕
  4. Lars Huizinga:
    12 juli 2022
    Wij houden Siem goed in de gaten. Zelfs hier in de stad spot hij al veel dieren. Bijzondere gekleurde vogels en mooie vlinders. En voor ons raam van het hotel is een nestje met 2 eitjes erin.